Markalaşma ve Ürün Satışı Hakkında Çok Önemli Bilgiler

Admin

Administrator
Yönetici
Bu konuya başlamadan önce bu konunun bir alıntı olduğunu belirtmek istiyorum. R10 forumu üzerinde mcatakcin isimli üyenin tecrübeleridir. Kendisi sağolsun tecrübelerini insanlarla paylaşmış. Bende hem konu kaybolmasın hem de daha fazla insana ulaşabilsin diye buraya ekliyorum. Kendisine ulaşmak isteyenler için isminin üzerine tıklanabilir bir link bırakıyorum.

markalaşma seo ve ürün satışı

Deneyim... Bu ilke farkındalık ile birleştiğinde kayıplarınızı kazançlara çevireceksiniz.
İnternetten kazanç sağlamanın anahtarı da burada. Ve sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.


17.000 LİRA DEĞERİNDE DENEYİM
Bu konuyu yazmadan önce döndüm ve bugün bildiklerimi öğrenmek için yatırdığım tüm paraya baktım.
Katıldığım eğitimler, okuduğum kitaplar, yaptığım testler ve bu arada kaybettiğim tüm paralar… 17.000 liraya kadar çıktı.
Sadece 6 ay boyunca faydalı şeyler öğrenmek için harcadığım para...

Kendim bile zar zor inanabiliyordum, ama bu doğru.

Mesele şu ki, geriye dönüp baktığımda bu paranın etkisiz şeylere harcandığını fark ettim.
O şeylerin pek çoğu işe yaramadı. Tüm bu parayı yaktıktan sonra, zamanımı gerçek başarıları olan insanları incelemek için adamaya karar verdim.
Onlarca yıllık başarıya yayılan, birden fazla sektörde gerçek, güvenilir sonuçlar veren reklamcılık ustaları...


Kendimi son 150 yılın tüm büyüklerini incelemeye adadım.
David Ogilvy, Gary Halbert, Claude Hopkins, Seth Godin, Philip Kotler gibi adamlar...

Bu adamlar arka planda sessizce çalışarak milyonlarca dolar gelir elde ettiler.
Bu ustaları hiç duymadıysanız, Google üzerinden araştırabilirsiniz.

İnsan psikolojisiyle ilgili bulabildiğim her kitabı okudum.
Derine indim, gerçekten çok derine. Onlardan öğrendiklerim, işe yaklaşımımı tamamen değiştirdi.
Bazıları işe yaradı, bazıları yaramadı.
Bazılarının günümüzün dijital çağında çalışması için tamamen yeniden dizayn edilmesi gerekiyordu.

Ve şimdi hepsini sizinle paylaşacağım.

Başarı zordur ve hayallerin gerçekleşmesi öyle kolay da değildir.
Hedeflerinize ulaşırken ve burada size sunduğum bilgilerden yararlanırken, sizde arkanızdan gelenlere yardım etmeyi unutmayın.
Çünkü birşeyler biliyorsanız, bunları paylaşmakla yükümlüsünüzdür.


Daha önce birkaç işi hızla ve katlanarak büyütmek noktasında çalışmalar yaptım.
Bu süreçte, kazancı arttırmakla ilgili bir iki şey öğrendim.
Bu, daha önce de bahsettiğim gibi, nihayetinde insan psikolojisine inen bir şeydir.
İnsanların satın almasını sağlayan psikoloji...

Pekala, size anlatacağım taktik kendi işim ve danışmanlık yaptığım başka kişiler için aylık +20.000 lira kazanç sağladı.
Emin olun, neyden bahsettiğimi biliyorum. Ve sizinle bilimin ışığında deneme yanılma test sonuçlarımı paylaşacağım.

Bugün var olan ama yarın yok olan 'vur-kaç' taktiklerini öğrenmeyeceksiniz.
150 yılı aşkın süredir başarıyla uygulanan stratejileri öğreneceksiniz!

Bu stratejiler, günümüzün acımasız rekabetçi internet dünyasında çalışacak şekilde uyarlanmıştır.
Ve neredeyse her iş modeli için işe yaradığı kanıtlanmıştır.
Daha da önemlisi, hepsi kolay ve anlaşılır.

İlk olarak, tüm rakiplerinizle boy ölçüştüğünüz savaş meydanınızda güvenilir otorite haline gelmeniz gerekiyor.
Ardından, müşterilerin size pratikte para yağdırmasını sağlamak için bu statüyü nasıl kullanacağınızı göstereceğim.

İşiniz büyüdükçe, gelirleriniz arttıkça ve satış getiren birden fazla kaynağınız oldukça,
ufak tefek kırıntıları rakiplerinizin toplamasına izin verebilirsiniz. Bu harika olacak.

Size sunacağım satış sırları ve pazarlama taktikleriniz sayesinde derinlemesine bir anlayış kazanacaksınız.
Daha önce belirlediğimiz gibi,
Burada bahsedilen içerik 2. mesajda yer almaktadır konuyu bitirdikten sonra oradan okuyabilir ve ya buraya tıklayarak devam edebilirsiniz
satışlar işinizin can damarıdır. Her ne yaparsanız yapın, satış yapmakta ustalaşmanız gerekiyor.

SATIŞ YAPMAKTAKİ EN KRİTİK BECERİ
İnternetten kazanç sağlamaya başladığım ilk günlere dönelim.
Kendime, 'Neden kimse beni dinlemiyor?' diye sordum.
İlk atılımımı bu soru üzerine düşünerek yaptım.
Kimsenin benimle, sattığım şeyle ilgilenmediğini fark ettim. Sadece kendilerini umursuyorlardı!

O zaman ve orada, konuşmamın yalnızca onlara nasıl fayda sağlayabileceğiyle ilgili olması gerektiğini anladım.
Markam, ürünlerim, hizmetlerim, misyonum hakkında konuşmayı bıraktım.
Hızlı bir şekilde, onların problemlerini çözmeye odaklandıkça o kadar çok satış yaptım.
Sonunda 'şifreyi kırmıştım' ve işe yarayan bir çözüm buldum!

Satıcı perspektifinden uzaklaşıp kendinizi müşterinin yerine koymak için şu soruları sorun:
• Bir müşteri olarak ben, neden ürününüzün bir özelliğiyle ilgileneyim ki?
• Bir müşteri olarak ben, bu özelliklerden nasıl faydalanabilirim?
• Bu faydalar benim hangi sıkıntılarımı hafifletecek yada ortadan kaldıracak?


Hemen bir pratik yapalım.
Kötü: Bu fotokopi makinesi bir zımbalayıcı ve kağıt ayıracı ile birlikte veriliyor.
Burada sadece ürünümüze odaklandık. Ön planda ürün özelliği var. Yetersiz ve gereksiz.

Daha iyi: Bu fotokopi makinesi bir zımbalayıcı ve kağıt ayıracı sunarak size zaman kazandırıyor.
Ürünün faydalarına odaklandığımız, öncekine göre nisbeten daha iyi bir sunum oldu böyle.

En iyi: Kağıtları zımbalamakla ve ayırmakla vakit harcamayın!
İşte bu onların sıkıntılarına ilaç olacaktır. Anlaşılır olan bu mesaj zihinlerine diğerlerinden daha hızlı ulaşacak ve sonuç verecektir.

Yani kısacası odaklanmanız gereken nokta burası. Onlara faydayı göstermek. Ve bunu anlaşılabilir kılmak.
Bunu sağladığınızda artan satışlarınızdaki kazancı görmenin mutluluğunu yaşayabilirsiniz.

Umarım faydalı olmuştur.
Saygılar ve sevgiler...
 

Admin

Administrator
Yönetici
Ücretli bir e-book olarak yayınlamayı düşündüğüm kazanç sırlarımı bir kararla durdurdum.
R10 üzerinden kazançlarınızı arttırmayı amaçlayan yöntemleri içeriyordu. Bizzat kanıtlanmış yöntemler...
Yazdığım kadarıyla olan kısmını buradan yayınlamak istedim. Umarım seversiniz

DAHA ÇOK KAZANMAK İÇİN
Çaylak satış ortamında piştikten sonra, bir farkındalık yaşadım.
Ne kadar iyi olursam olayım gelirim saatlerle sınırlıydı. Bir değişim gerekiyordu ve reklamlar yazdım!

Bir satış mesajının etkisinin sınırının olmadığını fark ettim.
İnanılmaz derecede güçlüydü! Satış yapan reklamlar ve pazarlama mesajları yazma yeteneği, elde etmeyi umduğunuz en ölümcül para kazanma becerisidir.
Bu beceride ustalaşırsanız, bir daha asla para konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

Sonuç olarak, ne satıyor olursanız olun, zenginlik ve başarı arayışınız her zaman muhteşem bir satış ortamı yaratma becerinize bağlıdır.

Gerçekten büyük paralar kazanmak için, satış mesajınızı yeterli miktarda insanın önüne çıkarmanız gerekiyor.
Satış mesajıma satıcı askerim olarak bakıyorum. Ben onu bir kere yazdıysam, o uyumaz benim yerime savaşır.
Günde 24 saat, haftada 7 gün, yılda 365 gün.

Dikkatle dinleyin: İnsanların cüzdanlarını çıkarıp size para atmaya zorlayan öldürücü bir satış konuşması yapmayı bilen adamlar her zaman ender olacaklardır...
inanılmaz değerlidirler... aşırı derecede iyi kazanırlar...

Reklamınız ve satış mesajınız, satıcı askerlerden oluşan bir ordu gibi hareket etmelidir.

Potansiyel müşterilerinize 60 saniyelik bir satış konuşması yapma şansınız olsaydı,
bu 60 saniye boyunca onlara en çekici bilgiyi vermek, onları arzulandırmak ve daha çok satış yapmak için ne söylerdiniz?

Ne söylerdiniz? Tam orada, potansiyel müşterinizin önünde olsaydınız?
'İşte bizim mallarımız - haklı veya mantıklı bir sebep olmadan bizden satın alın' diye patlar mısınız? Umarım değildir!
Ne yazık ki, gördüğünüz ve duyduğunuz reklamların çoğu zayıf ve belirsizdir.
Neden satın almaları gerektiğine dair ikna edici bir sebep vermek yerine, "Biz varız, o halde eşyalarımızı satın alın" demekten başka bir amaca hizmet etmeyen reklam çöplükleri...

Bu tür "işte-biz-buyuz-gel-bizden-satın-al" reklamcılığına iyi birkaç örnek, herhangi bir Google arama sonuçları sayfasında bulunabilir.
R10.net içindeki ticari konuları incelediğinizde de buna sıkça rastlarsınız.

Sektörün Lideri, Bizden Ucuzu Yok, 10+ Yıllık Deneyim, falan filan...
Her reklam temelde aynı şeyi söylüyor.
Potansiyel bir müşterinin böyle saçma kriterlere dayanarak kimden satın alacağına dair karar vermesi çok düşük ihtimallidir.

Birisi bir şey satın almayı düşündüğünde, istediği tek şey bilgidir - faydalı, faydalı, faydalı faydalı bilgi!
Onlara ne kadar faydalı bilgi verirseniz, satış şansınız o kadar artar.

EN BÜYÜK YANLIŞ ANLAMA
Satışların artması söz konusu olduğunda, sizlerin genellikle üstesinden gelmeniz gereken aşağıdaki zorluklardan bir veya daha fazlası vardır.

Düşük Trafik veya Düşük Dönüşümler

DÜŞÜK TRAFİK: Web sitenize, ticari konunuza yada satış yaptığınız her hangi bir alana yeterli kişiyi çekememektir.

DÜŞÜK DÖNÜŞÜMLER: Yeterli trafik alıyorsanız ancak istediğiniz kadar satış göremiyorsanız, bir dönüşüm sorununuz var demektir.
Yani sunduğunuz şey, potansiyel müşterilerinizi satın almaya zorlamıyor.

İnsanlar bana sık sık, 'Melih, gerçekten işimi büyütmek istiyorum ve sadece daha fazla trafiğe ihtiyacım var...
Daha fazla trafik çekmek için seni işe alabilir miyim?' diye soruyorlar.

Tıklama oranlarını ve trafiği arttırmak için en gelişmiş reklam taktiklerini istiyorlar.
Ancak en gelişmiş trafik hacklerine ihtiyacınız yok.

Yiyecek almak istiyorsanız, bir markete gidersiniz. Ve trafik satın almak istiyorsanız, bir trafik marketine gidersiniz.
İstediğiniz kadar yiyecek veya ihtiyaç duyduğunuz kadar trafik satın alabilirsiniz.
Bunun sınırı yok.

Peki bu trafiğin ne kadarına satış yapabileceksiniz? Satın aldığınız trafik maliyetinin ne kadar üstünde kazanç sağlayabileceksiniz?
30 dakikadan kısa bir sürede kurulup çalıştırılan bir Google Ads hesabına sahip olabilirsiniz, bu da saatler içinde kelimenin tam anlamıyla milyonlarca kişiye erişmenizi sağlar.
Milyonlarca potansiyel müşteriye saatler içinde erişebildiğiniz bir çağda yaşıyoruz.
Bu inanılmaz ve bunu saatlerce anlatabilirim.

Ama demek istediğim şu:
Parmaklarınızın ucunda bu kadar çok trafik varsa ve gerçekten istediğiniz zaman gidip istediğiniz kadar satın alabiliyorsanız, neden trafik sorununuz olsun ki?

Gerçek şu ki, TRAFİK sorunu yok. DÖNÜŞÜM sorunu var!
Gerçekten düşündüğünüzde, bu trafik şikayeti mantıksız.
Buradaki asıl mesele trafik satın almak değil. İnternet bağlantısı ve kredi kartı olan herkes bunu yapabilir.
Asıl mesele, bütçenize bağlı bu trafiği fiili satışa dönüştürmektir.
Aslında trafik satın almak çoğunlukla kendi parasını ödüyor.
Birden farklı trafik kaynaklarını ve pazarlama stratejilerini test etmek için binlerce lira harcadım. Tüm bu testlerden sonra, bir sonuca vardım:

1 TL koyduğunuzda 2, 5, 10, 50 ve hatta 200 TL kazandıran bir sisteme ihtiyacınız var.
Görüyorsunuz, satışları artırmanın ve zenginlik yaratmanın en güvenilir ve öngörülebilir yolu, reklamları kâra dönüştürmektir. Ve eğer yeni bir müşteri kazanmak için para ödeyemiyorsanız, o zaman pek fazla şansınız yok demektir.

Yalnızca ücretsiz trafiğe, yönlendirmelere, veya bunun gibi diğer kanallara güveniyorsanız, işinizi büyütmek için öngörülebilir ve güvenilir bir yolunuz yoktur.
Sadece kaderin kucağına düşmüş ve çırpınıyorsunuzdur.

Reklamınıza trafik için harcadığınız paranızın dönüşümleri öngörülebilir, tekrarlanabilir ve ölçeklenebilir olmalıdır.
Bu benim uydurduğum sevimli bir formül değil.
Milyon dolarlık şirketler bu yaklaşımı kullanıyor.

DAHA AKILLI BİR YATIRIM
Şansa güvenmek yerine, internet milyarderlerinin yaptığını yapmalısınız.

Bugün sizde bir ev alıp kiraya vermenin kazançlı olduğunu düşünenlerden değilsinizdir umarım.

Veya konuma bağımlı fiziki bir mağaza açarak satış yapmak?
Bu da pek ilham verici değil.

Ancak internete, daha özel olarak reklamlarınıza yatırım yapmanın, bu çağ dışı yatırım alışkanlıklarını mahvettiğini öğrenmekten mutlu olacaksınız.

İşletmelerin Facebook yada Google gibi hesaplarından birinin reklam harcamalarına bakın.
Tanıdığım bir Tahtakale esnafı işini internete taşıdı.
Dükkanını sadece depo olarak kullanıyor.
17.850,00 liralık satış için 4.404 lira harcadı.
Bu sadece iki günde 13.446 lira kâr anlamına geliyor. Bu, %305'lik bir yatırım getirisi demektir!
Ürün maliyetlerini %30-40 olarak düşünseniz bile, bu işletme reklam yatırımından hala inanılmaz bir getiri elde ediyor.
1 lira koydular ve 4.05 lira geri aldılar.

Yani 4.404 lira yatırdınız ve 17,850,00 lira geri aldınız!
Bu sizi heyecanlandırmıyorsa, artık daha ne söyleyeceğimden emin değilim.

Ben R10 forumunda 2.750 liralık öne çıkan reklam satın aldım ve 12.470 liralık satış yaptım.
Verdiğim reklam maliyetinin 4.5 kat daha fazlasını kazandım!
%450 dönüşüm fena sayılmaz değil mi?

Her neyse, konuyu anladığınızı düşünüyorum.
Yüksek sayıda potansiyel müşteri çeken ve ardından bu trafiği gerçek satışlara dönüştüren reklamlara yatırım yapmak, şimdiye kadar yapacağınız en akıllı, en kazançlı yatırımdır. Ve bunlar sadece birkaç reklam mecrasının örnekleriydi.

Ve son... Okuduğunuz için teşekkür ederim. Esenlikle kalın
 
Üst